برای داشتن خانه هایی هوشمند، هوشمندانه انتخاب کنید
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

تحقیقات نشان می دهند تا آخر سال بعد، حدود ۳۰ میلیون خانه در اروپا، به خانه هوشمند تبدیل خواهند شد؛ ما سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که خانه هوشمند، در واقع چیست؟ منظور از خانه هوشمند این است که در این نوع خانه وسایل ارتباطی مختلفی وجود دارد، اما این هوشمندی تنها به این ختم نمی شود.

خانه هوشمند در واقع باعث ساده سازی اعمال روزانه ما خواهد شد. این خانه هوشمند بگونه ای است که به تمامی نیازهای صاحبان خود پاسخ می دهد.

چگونه یک خانه هوشمند داشته باشیم؟

تنوع پیشنهادات در بازار خانه های هوشمند امروز به صاحب خانه ها این اجازه را می دهد که انتخاب های گسترده ای از میان آپشن های موجود و امکانات در دسترس، داشته باشند. در این بین ما ممکن است برای کاری نیاز به یک مشخصه داشته باشیم، اما با انتخاب های وسیعی روبرو خواهیم شد که در واقع، باعث می شود امر انتخاب سخت جلوه کند.

برای انتخاب از بین امکانات و ویژگی های موجود، هیچ فرمول طلایی وجود ندارد و این امر کاملا به نیاز شما بستگی دارد. آیا نگرانید زمانی که خانه تان را ترک می کنید، سیستم روشنایی منزل‌تان همچنان روشن مانده و شما هیچ راهی جز بازگشت به خانه ندارید؟ یا شاید دغدفه مصرف انرژی الکتریکی را داشته و می خواهید که با صرفه جویی، هزینه های مصرف برق را کاهش دهید. یا شاید به دنبال راحتی فوق العاده هستید که تنها با داشتن یک خانه هوشمند میسر خواهد بود. یک خانه هوشمند می تواند تمامی نیاز های فوق را برطرف کند.

هوشمندسازی

علاوه بر این، مواردی وجود دارد که در هر خانه هوشمندی باید در نظر گرفته شود مثل کنترل و انعطاف پذیری سیستم.

کنترل و انعطاف پذیری سیستم

در یک مدل کنترل توزیع شده، هر عملکردی همانند سیستم روشنایی، سیستم سرمایی یا گرمایی، بطور مجزا از طریق رابط کاربری مخصوص به خود، کنترل خواهد شد. این کنترل مجزا بیشتر در ساختمان ها بزرگ نمود پیدا می کند که هر خانه بطور کجزا توانایی خواهد داشت که عملکردهای مربوط به خود را کنترل کرده و اینگونه سبب شود تا پایداری کلی در سیستم حاصل شود. اما برای یک خانه کنترل مجزا عملکرد ها می تواند به پیچیدگی امر بیفزاید.

به همین دلیل است که یک سیستم کنترل جامع با رابط کاربری مشترک برای کاربری منازل، مناسب تر است. در این ساختار، تمامی وسایل و اجزا توسط یک هاب به یکدیگر متصل شده، اما رابط کاربری برای کنترل تمامی این اجزا تنها یک اپلیکیشن (برنامه) خواهد بود. کار اصلی هاب اتصال دستگاههای موجود در شبکه برای ارتباط با یکدیگر و گرفتن سرویس می باشد. واسط کاربر(به انگلیسی: User Interface و به اختصار: UI) یک میانجی بین انسان و ماشین (دستگاه) است که امکان استفاده از ماشین را برای انسان فراهم می‌کند. واسط کاربر، بخش دیدنی و قابل لمس یک ابزار است که کاربر مستقیماً با آن سر و کار دارد. این اصطلاح را میانای کاربر، میانجی کاربر و رابط کاربرهم ترجمه کرده‌اند. این نوع کنترل سبب خواهد شد تا کاربر با کنترل عملکردها ارتباط راحت تر و بهتری برقرار کرده و از لحاظ بصری نیز، شکل مناسب تری خواهد داشت.

انعطاف پذیری در ساختار

یکی دیگر از معیارهای حیاتی برای انتخاب خانه های هوشمند، انعطاف پذیری در ساختار و مجموعه آن است. این انعطاف پذیری به معنای سازگاری سیستم با اجزای مختلف و همچنین تنظیم عملکرد ها بر اساس خواسته مورد نیاز است.  برای داشتن یک خانه هوشمند و همچنین توسعه آن در آینده ای نزدیک حتما باید به انعطاف پذیری آن توجهی ویژه داشته باشید؛ در غیر اینصورت در صورت نیاز به توسعه و تکمیل سیستم یا تغییر در عملکرد های آن، با محدودیت مواجه خواهید شد.

 

تنها هوشمندی ملاک نیست بلکه باهوشی نیز ملاک است.

محصولات اشنایدر (Schneider Electric)

هوشمندسازی

به منظور هوشمند سازی خانه ها و پیاده سازی راحت تر و ساده تر آن، Schneider Electric این امکان را فراهم کرده تا با بهره جستن از تکنولوژی در دسترس، خانه های هوشمند را در بطور انعطاف پذیر و پایداری، طراحی و پیاده سازی کند.

تنظیمات دستگاه های موجود در سیستم تنها با فشار دادن دکمه ای میسر خواهد بود.

طراحی ماژولار سیستم های هوشمند خانگی این امکان را بری ما فراهم می کنند تا در صورت نیاز نسبت به کاهش یا افزایش وسایل موجود در این شبکه اقدام کرده یا حتی بتوانیم عملکرهای آن را گسترش دهیم.

فرامین می توانند از طریق صوت نیز به سیستم اعلام شوند. دستیاران صوتی از قبیل Amazon Alexa، Google Home و Apple HomeKit این امر را میسر می کنند.

قدم بعدی:

علیرغم تمام مزایای خانه هوشمند، این نوع سیستم ارتباطی و هوشمند، پیچیده بوده و امکان دارد افراد نسبت به آن اطمینان خاطر نداشته باشند.س

برای حل این مشکل شرکت Schneider Electric با توسعه دهندگان خانه های هوشمند همکاری می کند از جمله: همکاری با شرکت فرانسوی Urmet سازنده سیستم ورودی درب، همکاری باشرکت آلمانی Sonnen پیشرو در ساخت باتری و منابع تغذیه برای منازل مسکونی و شرکت اروپایی Atlantic که در زمینه سیستم های حرارتی و برودتی پیشرو است..

علاوه بر این با کمک و همکاری شرکت Danfoss (متخصص اجرا و پیاده سازی کنترل سیستم های حرارتی) و شرکت Somfy (یک شرکت مرتبط با سیستم های امنیتی)، ما یک اکوسیستم ارتباطی برای تبادل دانش و کشف راه های جدید برای بهبودو توسعه خانه های هوشمند و گسترش آن ایجاد کرده ایم.

با کمک شرکای تجاری، این امکان فراهم می شود که ساختار کلی پیاده شده خانه های هوشمند به درستی و به نحو مطلوبی کار کند. این امر بدان جهت است که طراحی خانه های هوشمند باید بگونه ای باشد که تمامی نیاز ها و خواسته های صاحبانشان را پاسخ دهد.

تکنولوژی خانه های هوشمند و سخت افزارهای مورد نیاز برای پیاده سازی آن، امروزه در دسترس است. شما می توانید جهت هوشمندسازی ساختمان و خانه خود با شرکت اسپرلوس ، نماینده رسمی برندهای معتبر اروپایی، وارد کننده و عرضه کننده تجهیزات خانه هوشمند و مجری پروژه های هوشمندسازی ساختمان در کشور از طریق شماره های موجود در سایت ارتباط داشته باشید و راهنمایی های لاز را از مشاورین و نمایندگان ما دریافت کنید.

 




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: